Αθλητική δημοσιογραφία

Η Αθλητική Δημοσιογραφία προβάλλει ως ένας από τους ιδιαίτερα δημοφιλείς τομείς της «τέταρτης εξουσίας».

Η Αθλητική Δημοσιογραφία (Αθλητικό Ρεπορτάζ) είναι κλάδος που καλύπτει τα τεκταινόμενα στο χώρο του αθλητισμού. Η «επανάσταση» που έχει συντελεστεί στη χώρα μας στο χώρο των ΜΜΕ λόγω της εμφάνισης πληθώρας ιδιωτικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών, αθλητικών ιστοσελίδων,  είχε άμεσες συνέπειες και στο χώρο της Αθλητικής Δημοσιογραφίας. Τα αθλητικά προγράμματα, τόσο σε επίπεδο ενημέρωσης (αθλητικές ειδήσεις) όσο και σε επίπεδο ψυχαγωγίας (εκπομπές, αθλητικές μεταδόσεις), είναι πλέον περιζήτητα. Σ’ αυτό έπαιξε βέβαια ρόλο και η αναμφισβήτητη άνοδος του ελληνικού αθλητισμού τις τελευταίες δεκαετίες.

Ο αθλητικός συντάκτης θα πρέπει να γνωρίζει όσο το δυνατόν περισσότερα. Δεν αρκεί π.χ. μόνο η καταγραφή ενός ποδοσφαιρικού αγώνα και του παρασκηνίου του. Πρέπει ο δημοσιογράφος να παρακολουθεί από κοντά τα γεγονότα, τις δραστηριότητες των διαφόρων σωματείων, ομοσπονδιών, αθλητικών αρχών και να κρατάει αρχείο. Πρέπει να γνωρίζει τα μυστικά του ρεπορτάζ και της επιτυχημένης συνέντευξης, την αθλητική ορολογία, τους θεσμούς και τη δημοσιογραφική δεοντολογία. Να είναι γνώστης της ελληνικής αλλά και της διεθνούς αθλητικής ιστορίας και να παρακολουθεί όχι μόνο την ελληνική αλλά και την ξένη ειδησεογραφία. Θα πρέπει ακόμα να γνωρίζει την τεχνοτροπία του αθλητικού σχολίου, να έχει γνώσεις αθλητικού marketing – management – sponsoring, να μιλάει καλά Αγγλικά και να χειρίζεται Η/Υ. Απαραίτητες είναι ακόμα και τεχνικές γνώσεις (studio, video, μοντάζ κλπ).

Ο σωστός αθλητικός συντάκτης πρέπει να είναι πλήρως καταρτισμένος, να έχει ανεβασμένο μορφωτικό επίπεδο. Οι εποχές είναι δύσκολες και ο συναγωνισμός σκληρός. Αυτοί που θα ξεχωρίσουν θα είναι οι μορφωμένοι, οι γνώστες του αθλητικού γίγνεσθαι. Και αυτό επιτυγχάνεται με τις κατάλληλες εξειδικευμένες σπουδές. Το αθλητικό ρεπορτάζ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της δημοσιογραφίας, έχει όμως πολλές ιδιαιτερότητες. Χρειάζεται, λοιπόν, τη δική του προσέγγιση.

Τομείς Εργασίας

• Εφημερίδες-Περιοδικά.
• Ραδιοφωνικούς Σταθμούς-Τηλεόραση.
• e-magazines και sites.
• Πρακτορεία ειδήσεων.
• Γραφεία τύπου επιχειρήσεων.
• Διαφημιστικά γραφεία.
• Εταιρίες δημοσίων σχέσεων & διοργάνωσης εκδηλώσεων.
• Αθλητικές ιστοσελίδες.
• Εφημερίδες.

Μαθήμαστα:

Εισαγωγή στη δημοσιογραφία, Δημοσιογραφικός λόγος Ι – γλώσσα, Αγωγή του λόγου, Θεωρεία επικοινωνίας, Reporting, Ερευνητική δημοσιογραφια, Πρακτική άσκηση, Στοιχειά δημοσίων σχέσεων, Τεχνική συνέντευξης, Δημοσιογραφικός λόγος ΙΙ – γλώσσα, Δίκαιο & δεοντολογία, Τεχνικές επικοινωνίας, Οργάνωση έκδοση εφημερίδας, Πηγές ρεπορτάζ, Είδη ρεπορτάζ, Διεθνής δημοσιογραφία, Φωτοειδησιογραφία, Σχόλιο - editorial - άρθρο γνώμης, Αθλητικό μάρκετινγκ – μάνατζμεντ, Τεχνική αθλητικού ρεπορτάζ, Οργάνωση - παραγωγή -παρουσίαση  ραδιοφωνικών εκπομπών, Οργάνωση - παραγωγή -παρουσίαση  τηλεοπτικών εκπομπών, Ραδιοτηλεοπτική περιγραφή αγώνα

Category
Επικοινωνία / ΜΜΕ
X